Czas rekinów

Książka „Czas rekinów”  nie podaje gotowej recepty na to, jak stać się rekinem biznesu, ale opisuje wiele inspirujących do działania historii, m.in.:  jak z upadającej firmy stworzyć maszynę przynoszącą wielomilionowe zyski; jak mały, lokalny zakład rozwinąć w międzynarodową korporację i, w końcu, jak mało znany produkt przeistoczyć w ponadczasowy, kultowy przedmiot pożądania.

rekin

Ford, Disney, Hewlett, Packard, Dell, Mariott, Gillette to znane na całym świecie marki, za którymi kryją się wybitni liderzy, przedsiębiorcy i dyrektorzy generalni. Czytając historie tych wyjątkowych przywódców, przenosimy się w czasie i dowiadujemy się, jak rodził się obecny świat biznesu.

Książka „Czas rekinów” prezentuje sylwetki wybranych liderów i dzieje prowadzonych przez nie firm w XX wieku. Każdy rozdział jest poprzedzony wstępem zawierającym opis danej dekady, w tym: charakterystykę społeczeństwa, przebieg zmian demograficznych, rządy polityczne, rozwój technologii i globalizacji. Kontekst i otoczenie, w jakim działały dane jednostki miały olbrzymi wpływ na rozwój i kształt kierowanych przez nie przedsiębiorstw. Jednak to osobowość i determinacja liderów decydowały o sukcesie firmy – np. w czasie wielkiego kryzysu lat 30. powstała firma kosmetyczna Revlon, a konkurencyjny Max Factor przeprowadził w tym okresie udaną ekspansję rynkową.

Źródło recenzji: www.gazetatrend.pl

Tytuł dostępny jest w księgarni z najlepszymi książkami giełdowymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>